måndag 15 oktober 2012

Tjockiskliniken.

Idag var jag hos en doktor på tjockiskliniken. En skulle kunna tycka att det är någon dubbelmoral? Men nä. Jag är där för att komma till rätta med mina ätmönster, för att få lite bättre bukt med diabetesen. Går jag ned av det så gör jag, men det är verkligen inte det som är huvudsaken. Jag är ju rätt tjusu ändå va! Jag vill bara slippa kapa av fötterna och leva ett hyfsat liv trots diabetes och annat djävulskap.

I övrigt hade jag snyftkalas till "Torka inte tårar utan handskar" i afton, jädrar vad den serien borde ses av alla!

1 kommentar:

Annika sa...

Men här handlar det ju faktiskt om din hälsa rent konkret (precis som du säger). Det har ju inget med samhällets normer att göra. Men visst är det konstigt att det på något sätt ska finnas en "skuld" hur man än vänder sig? Och kanske väldigt kvinnligt...?
"Torka..." är superb! Hemsk och fin på alla möjliga sätt. (Tyckte du också synd om katten? :'-( )