lördag 26 oktober 2013

Kaknäshäng.

Jenny och jag drog till Kaknästornet idag, fikade och kikade på utsikten. Jenny drack en ananasdrink och jag poserade med någon annans kvarlämnade martini. Jag avskyr visserligen alkohol och alkoholromantik, men jag tyckte den passade in till outfiten och loungestämningen där bland brunmurriga möbler, smooth jazz och gröna växter.
Apropå alkohol - när jag blev nykterist för sju-åtta år sedan var jag så nöjd och glad över att äntligen ha fattat det beslutet. Jag mådde bättre psykiskt utan alkohol som grumlade mitt sinne, och jag mådde bättre av att inte bidra med mina pengar till stora elaka företag som har mäktiga lobbyister som påverkar alkohollagstiftningen i u-länder, av att jag kunde vara ett föredöme och vara solidarisk med missbrukare och barn som växer upp i hem med missbruksproblematik. Kort sagt, jag kände att efter att ha blivit vegetarian när jag var fjorton så var detta mitt livs bästa beslut. En vän sa "Har du gått ned i vikt något då? Det är ju mycket kalorier i alkohol!" Misspeppen jag kände i det ögonblicket... Som om det var viktigt?

Nåja, det var ett sidospår, kom bara att tänka på det.
Kvällen var mycket trevlig och vi både skojade och samtalade om viktigheter. Jag hade på mig mönstrade strumpisar från Åhléns, 48-52 men de passar hyfsat på min 54/56-kropp. Lite korta i benen bara. Hundtandsmönstrad kjol från Asos Curve, mjuk cremefärgad tröja med knyt i halsen från Ellos, rosa (slutsålda) gummistövletter från have2have.se (men de finns på andra ställen på nätet om man orkar googla), gul kappa från Asos Curve och ett litet tweedhårspänne som jag glömt var jag fann.


Inga kommentarer: